Business Plan Marketing Presentation

[Product Name] Marketing Plan [Name] Market Summary • Market: past, present, & future – Review changes in market share, leadership, players, market shifts, costs, pricing, competition Mass Market/ Followers Number of customers Early Adopters/ Pioneers End of Life Time Product Definition • Describe product/service being marketed Competition • The competitive landscape – Provide an overview of product competitors, their strengths and weaknesses – Position each competitor’s product against new product Price A B C D Performance Positioning • Positioning of product or service – Statement that distinctly defines the product in its market and against its competition over time • Consumer promise – Statement summarizing the benefit of the product or service to the consumer Communication Strategies • Messaging by audience • Target consumer demographics Packaging & Fulfillment • Product packaging – Discuss form­factor, pricing, look, strategy – Discuss fulfillment issues for items not shipped directly with product • COGs – Summarize Cost of Goods and high­ level Bill of Materials Launch Strategies • Launch plan – If product is being announced • Promotion budget – Supply back up material with detailed budget information for review Phase 1 Phase 2 Phase 3 Jan Feb Mar Apr May Jun July Sep Oct Nov Dec Public Relations • Strategy & execution – PR strategies – PR plan highlights – Have backup PR plan including editorial calendars, speaking engagements, conference schedules, etc. Advertising • Strategy & execution – Overview of strategy – Overview of media & timing – Overview of ad spending Other Promotion • Direct marketing – Overview of strategy, vehicles & timing – Overview of response targets, goals & budget • Third­party marketing – Co­marketing arrangements with other companies • Marketing programs – Other promotional programs Pricing • Pricing – Summarize specific pricing or pricing strategies – Compare to similar products • Policies – Summarize policy relevant to understanding key pricing issues Distribution • Distribution strategy • Channels of distribution – Summarize channels of distribution • Distribution by channel – Show plan of what percent share of distribution will be contributed by each channel ­­ a pie chart might be helpful Vertical Markets/Segments • Vertical market opportunities – Discuss specific market segment opportunities – Address distribution strategies for

Apprendre à réussir dans le cours des grands

La réussite n’est pas à la portée de tous. Bien qu’il y’ait des gens qui soient déterminés pour cela. Vous aurez beau vouloir, mais la volonté seule ne suffit pas pour réussir. Il vous faut également un conseiller.Le réseau Likedin…C’est très commun sur le réseau Likedin aujourd’hui. De voir des gens venir vers vous tout le temps. Pour vous proposer leurs services en matière de Coaching en ligne, Consultation ou en Training. Ils sont nombreux, très nombreux (créer son entreprise) [...]

Préparez votre entrée sur le marché du travail

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Séjour linguistique Vous aimeriez comme tout un chacun, rejoindre le marché du travail, mais vous n’avez pas tous les atouts en main. Voici quelques conseils qui vous permettront de vous préparer à faire votre entrée dans ce monde. Vous pourrez ainsi créer la différence CV entre vous et les autres candidats.Maîtriser certaines languesLorsque vous cherchez un emploi, il existe certains atouts qui pourront faire la différence [...]

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L’impact TIC sur la Gestion des Ressources Humaines : L’émergence de nouvelles compétences. Les technologies de l’information et la gestion des ressources humaines entretiennent des relations ambiguës. Les nouvelles technologies informatiques rendent possible un management des ressources humaines anticipateur, flexible, qualitatif et personnalisé dont les acteurs sont non seulement la Direction des ressources humaines mais toute la [...]

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